Jumaat, 7 Mei 2010

Bitter Pill In My Mouth


Kisah ni x la penting sgt bg aku tp aku nak share kat sini sbb kisah ni membuat aku masih ingat lg akan kesilapan yg tlah aku lakukan dan smpai sekarang aku masih rasa bersalah..

semua ni bermula 2 tahun lps time aku sedang main myspace..main punya main,aku ter'add sorang gurl ni kat myspace melalui myspace kwn aku..gurl yg aku add ni ada pertalian darah dgn kwn aku ni..so aku cuba la utk mendekatkan diri aku dgn dia wlaupun hanya kat dlm myspace..hampir sbulan aku knl dia,aku mula rapat dgn dia..dia sgt baik and pandai melayan kerenah org..haha..aku pun jd suka..kami berbual2 dlm komen box,inbox..kdng2 kat status pun ada jgk..kami ada minat yg sama iaitu muzik..dia suka band arctic monkeys,eyes set to kill..aku lg la 100x suka semua tuu..haha..

hari2 aku akan menunggu dia on9..dia masih bersekolah lg time tuu..so,slalunya dlm pkl 3 ptg dia akan on9..bertapa gembiranya aku kalau nmpk dia on9..aku yg sering menegurnya dgn perkataan, 'haii' , 'assalamualaikum' , ';)' dan mcm2 lg laa..ada jgk aku komen gmbr2 dia..jika dia x bz,dia akan reply komen yg aku htr dgn senang hati..dan ada kalanya dia akan reply lmbt sbb nak buat homework atau apa2 saja keja..aku okay ja..aku x suka mengongkong org atau memaksa..sbb itu ada hak masing2..lgpun buat apa nak paksa2 kalau dah mmg org tu x boleh bg apa yg kita nak..

3 bulan tlah berlalu,aku rasa aku dah knl diri dia dan karakter2 dia..aku rasa mcm mmg aku dgn dia adalah kwn yg baik..kami ada jgk berhubung melalui handfon jika aku atau dia x on9 myspace..hampir tiap2 minggu aku berhubung dgn dia melalui sms..sbb aku rasa perasaan rindu mula timbul dlm hati aku..haha..mmg x dijangka..

beberapa mggu kemudian aku dpt tahu yg dia sudah mempunyai bf..time tu aku rasa mmg dah xda line utk aku nak tackle dia..komfom!
sejak hari tuu,aku jarang tegur dia kat myspace sbb aku dah tahu status dia yg sebenarnya..ada kalanya niat jahat dtg pada diri aku utk menjauhkan dia dgn bf dia tetapi ITU BUKAN AKU...aku x la sekejam sebegitu rupa..aku cuba mengawal perasaan yg tlah aku simpan terhadapnya itu apabila aku berborak2 dgn dia..ada kalanya aku boleh mengawal dan ada kalanya aku terlepas ckp jgk..tp aku cuba tenang dan aku mula memikirkan apa yg akan dia fikir dgn apa yg tlah aku ckp padanya itu..aku sgt takut kalau dia memandang aku dr sudut negatif sbb aku mahu mengekalkan hubungan yg baru ini...dan aku x mahu hilang KAWAN...

2009 pun menjelma...usia dia mula meningkat..kesibukan dia dlm pelajaran mula bertambah..tambahan lg dia akan menduduki exam yg sgt penting bg pelajar pada usia itu..rutin hariannya seolah2 sama saja hari2..lps blk dr skolah dia akan mkn dan mula study..begitulah pada hari2 berikutnya..smpai nak ber'chatting pun x sempat..aku memahami dgn keadaan itu...aku sering tanya dia bila nak exam dan sedia membantu dia..aku bg contoh2 soalan exam dan note2 yg mudah difahami..dan dia berterima kasih kat aku dan aku gembira dpt bantu dia..dia pernah jgk share prob dia kat aku..sama ada prob dlm pelajaran atau prob2 luar..aku bg sedikit nasihat kat dia supaya dia akan berasa diri dia seorang yg dihargai oleh kwn2 dia...

stelah hampir 2 tahun aku knl dia, hubungan yg tlah kami jalani bersama2 selama ini mula punah..semua ni adalah salah aku yg terlalu exicted utk komen gmbr dia dlm album myspace dia..aku komen dgn perkataan yg bg dirinya adalah SALAH..aku x menyangka yg dia akan merasa x selesa dgn aku..2 atau 3 hari kemudian dia tlah block myspace aku..time tu aku mula berasa pelik,kesal,sedih dan berasa sgt jauh dr dia..aku cuba menghubungi dia,htr msg,mencari dia di laman facebook tp......semua tu sudah terlambat..dia seperti x memaafkan aku lg walaupun berkali-kali aku memohon maaf padanya..dan aku GIVE UP utk waktu itu.

sekarang aku hanya berharap dia akan memaafkan aku dan menerima aku blk seperti waktu aku mula mengenalinya dulu.

I'M SO SORRY.

2 ulasan:

  1. sesunnguhnye aq amat sdey dgn kisah kaw ni.isk isk.nk nnges je aq bce taw.kwn aq ni ade HATI jgk rupenye ;(

    BalasPadam
  2. *aku menghargai apa yg kaw ckp ni tp rasa mcm nak murka pun ada ;E

    BalasPadam